Rady a tipy ako úspešne zvládať prácu v službách

Autor: Júlia Hanesová | 11.2.2017 o 17:11 | (upravené 11.2.2017 o 17:42) Karma článku: 5,98 | Prečítané:  767x

Nie každý deň je skvelý deň. Ale keď ste si už vybrali povolanie v zákazníckom servise, musíte byť profesionál. Inak sa radšej zavrite do kancelárie, skladu alebo laboratória.

Služby. Večne omieľaná téma. Či už ste na strane zamestnanca alebo zákazníka. Nie je nič horšie, ako keď vás obsluhuje neochotná predavačka, ofučaná čašníčka, nespokojná zdravotná sestra, premúdrelá lekárnička alebo pomalá pracovníčka na úrade.

Preto som sa vám rozhodla priblížiť, ako zmeniť zmýšľanie a stať sa dobrým zamestnancom v službách. Veľa firiem, ktorých ste zamestnancami sa vás snažia školiť ohľadne toho, ako zvládať stres a ako byť milým a ochotným. Nie vždy to ide. Niekedy sú tie ich rady veľmi univerzálne a častokrát vám radia ľudia, ktorí nemajú ani poňatia, aké je to pracovať ako radový zamestnanec.

Usmievajte sa

Je jedno aký máte deň. Nemôžete to dať pocítiť druhej strane za žiadnych okolností. Keď máte nevrlého zákazníka, usmejte sa na neho. Prečo? Lebo možno pred vami ho vytočila nejaká pani za okienkom, a možno práve vy ho obmäkčíte svojim úsmevom a vrátite mu dobrú náladu. Alebo si pomyslí, že ste psychopat. :) Občas pomôže aj zavtipkovanie. Ale treba odhadnúť, či ste v pozícií, aby ste si to mohli dovoliť, lebo to môže spôsobiť viac škody ako úžitku.

​Trávte čas s kolegami, ktorých máte radi

Aj kolegovia vedia ovplyvniť vaše rozpoloženie v práci. Nie vždy máte šťastie na kolegov, tak kašlite na tých, ktorých nemáte radi a buďte len s tými, s ktorými si máte čo povedať. Keď nemáte práve zákazníkov, tak si jednoducho spolu zavtipkujte a odľahčujte si situáciu, ako sa len dá. Veď pobyt práci sa dá spríjemniť aj s kolegami. Veľakrát kolektív je to, čo vás ešte v tej práci drží. A dobrý kolega vám vždy zlepší deň, či už pekným slovom, alebo vám donesie kávičku.

​Keď vás niekto vytočí, choďte sa vydýchať

Ak vás práve vytočil nejaký špecifický zákazník, kašlite na to. Choďte sa dozadu napiť vody, vydýchať sa, častokrát pomôže umyť si ruky. Len prosím, ak ste fajčiar, nechoďte fajčiť každú chvíľu. Nie je nič horšie ako keď sa rozprávate s človekom v službách, ktorý zapácha po cigaretách! A druhá vec, môže to vadiť aj vašim kolegom, ak to preháňate a musia vtedy pracovať aj za vás. Dbajte na to, aby ste sa tomu vyhli.  Tiež pomáha, že sa vyžalujete kolegovi a vráťte sa naspäť usmiaty a "fresh". Nie vždy je to ľahké, ale treba sa povzniesť a neťahať si to ďalej zo sebou, lebo  to pokazí deň nielen vám, ale aj všetkým naokolo.

Snažte sa byť najlepší vo svojom odbore

Dobre si vždy naštudujte, čo ponúkate, aby vás zákazníci nezaskočili pri vašej nevedomosti. Ale pozor! Nikdy nemudrujte a arogantne sa nepovyšujte nad zákazníka. Vám by sa to tiež nepáčilo. 

Nenoste si problémy do práce a naopak

Teraz ste si určite povedali, že - tej sa to ľahko hovorí. Každého niečo trápi, ale snažte sa v práci prísť na iné myšlienky. Lebo potom budete len odpočítavať minúty v práci, budete nepríjemní a neuľahčíte situáciu ani svojim spolupracovníkom.

​Neberte si viac na plecia, ako je vo vašich silách

Teraz budem hovoriť o dobrovoľných nadčasoch. Vo veľa firmách je možnosť privyrobenia si takouto formou. Ok, beriem, že potrebujete peniaze navyše, ale nemôžete si brať toho viac, ako ste schopní zniesť. Potom prichádza vyčerpanie, nevrlosť a neprofesionálne správanie. Dobre si rozmyslite, či vám tie peniaze za to stoja. Zdravie máte len jedno a byť neustále v strese a vyčerpanosť vás môže priviesť do hrobu. Aj kariérneho...

​Buďte empatickí

Tým ale nemyslím nacvičené správanie sa! Buďte milí, zdvorilí, sami sebou. Veľa zákazníkov si získate úctivým správaním, len si to nemýľte s vtieraním sa.

​Nesťažujte sa

Ak sa vám práca nepáči, jednoducho ju zmeňte! Veľa ľudí hovorí, že nemá inú možnosť. Možnosť tam je, ale bojíte sa zmeny. Alebo sa bojíte, že si nič iné nenájdete. Ale prečo sa bojíte? Lebo vám už veľa ľudí povedalo, že niečo nerobíte dobre, tak asi chyba bude vo vás. Keby ste boli skutočný profesionál, nikdy by ste nemali strach, že si inú prácu nenájdete. Vždy, opakujem, VŽDY sa s vami budú ťahať vaše referencie.

Ale ak naozaj vo vašom meste alebo dedine je málo pracovných príležitostí a riziko, že sa nezamestnáte je veľké, tak si vážte svoju prácu a robte ju ako najlepšie viete. Nepatrite prosím k tým frflošom, čo sa večne sťažujú a neprevracajte očami, keď sa musíte pohnúť. Alebo dajte výpoveď, ostaňte doma, zapnite si televíziu a sťažujte sa na systém, ako to robí väčšina.

​Zákazník, môj pán

Nikto v službách nemá rád túto vetu. Ale musíte sa správať podľa toho. Hádať sa so zákazníkmi nemá význam (vlastná skúsenosť). Zachovajte kľudný postoj, aj keď je to ťažké. Nestojí vám to za to hádať sa a váš nadriadený sa vás jednoducho nezastane, aj keď vie, že máte pravdu vy. Vždy sa musíte snažiť, aby zákazník odišiel spokojný, nech je akýkoľvek.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Prieskum Polis: SNS po kríze výrazne stratila

SNS by získala menej percent, než bol jej volebný výsledok v roku 2016. Politológ za tým vidí správanie jej predsedu Andreja Danka.

EKONOMIKA

Obchvat Ružomberka. Mal byť hotový, bude meškať roky

Úsek plánujú dokončiť až v roku 2021.


Už ste čítali?